Fotoreportáž: Agrokomplex v Nitre v dňoch od 18. do 21. augusta 2016.

Najväčšia poľnohospodárska a potravinárska výstava Agrokomplex netradične otvorila svoj 43. ročník pretekom poštových holubov. Tradične však ju sprevádzajú výstavy, ktoré prezentujú všetky sféry odvetví poľnohospodárstva a potravinárstva.

18 August
2016 19:49:41

Prehliadky toho najlepšieho z celého Slovenska si každoročne prichádza pozrieť vyše 100 000 návštevníkov. Vyhliadky na tento ročník sú už teraz veľmi dobré, nakoľko sa darí zapĺňať výstavné plochy najlepšími vystavovateľmi z oblasti potravinárstva a poľnohospodárstva.

Medzinárodná výstava Agrokomplex, Národná výstava hospodárskych zvierat a ďalšie sprievodné výstavy poskytnú priestor celkovo vyše 500 vystavujúcim firmám z celého Slovenska a tiež z Českej republiky, Maďarska, Poľska, Srbska, Holandska, Slovinska a Bulharska, aby mohli úspešne prezentovať svoje produkty. Združenie Agrion, ktoré je zároveň aj hlavným partnerom výstavy už teraz obsadilo plochu viac ako 10 000 metrov štvorcových kde odprezentuje najnovšiu pôdohospodársku techniku.

Agrokomplex prináša každý rok hodnotný sprievodný program pre odbornú verejnosť. Rôzne konferencie, prezentácie či diskusné okrúhle stoly privádzajú na výstavisko pod Zoborom odborníkov, ktorí adresujú aktuálne témy z odvetvia a spoločnou diskusiou posúvajú  sféru poľnohospodárstva i potravinárstva o ďalší krok vpred k vyššej efektivite, produkcii a celkovej kvalite výroby.

Národná výstava hospodárskych zvierat bude lákať na divácky atraktívne predvádzanie hospodárskych zvierat, programové vystúpenia, prezentáciu drobnochovu, súťaže i odborné poradenstvo. V rámci sprievodného programu vystúpi Národný žrebčín Topoľčianky a predvedie Vám voltíž či štvorylku. Nebudú chýbať ani furmanské preteky v ťažkom ťahu, podkúvanie koní, ukážky westernového jazdenia či tzv. mliečnica – ochutnávka mliečnych výrobkov z čerstvého mlieka dojeného na mieste.

Vďaka Programu rozvoja vidieka SR 2014-2020 si v pavilóne F môžu celé rodiny zapojiť všetky zmysly do poznávania svojej krajiny prostredníctvom jedinečného náučného chodníka a zažiť slovenský vidiek interaktívnou zážitkovou formou pod názvom Chuť tradícií a krásy vidieka, ktorá okrem esteticky naaranžovanej cesty zrnka k výslednému produktu poskytne aj novinku spievajúcich rastlín.

Ukážky chovu mláďat, farmárčenia a drobnochovu pre tých najmenších poskytne Gazdovský dvor, pestovanie tradičných plodín na Dňoch poľa, strihanie stromkov a najkrajšie kolekcie plodín Ovocie a Zelenina roka, súťaž cukrárenských výrobkov Torta roka – z rozprávky do rozprávky. Tradičné oslavy konca leta a oslavy žatvy Nitranov s kultúrnym programom si užijete na Dožinkoch a Chrenovských stánkoch a jarmočnú atmosféru na Živnostenských trhoch.

Záujemcovia si môžu zakúpiť výrobky priamo od slovenských farmárov na Farmárskych trhoch, vychutnať najlepšie guláše na súťaži Gulášových hodov a najlepšie pivá na ochutnávke malých remeselných pivovarov v Salóne Pív. Najlákavejšie oblasti vidieckeho turizmu nájdete v rámci sprievodnej výstavy Regióny Slovenska, najkrajšie produkty potravinových a textilných družstiev a takisto tvorivé dielničky v Coopexpo.

Slovenské poľnohospodárske múzeum opäť láka jedinečnou expozíciou zachytávajúcou dejiny poľnohospodárstva na našom území –  Nitrianska poľná železnica s parným vláčikom, Traktorparáda historických traktorov, senobranie, kosenie lúk, mlátenie obilia parnou lokomobilou, ručná manufaktúra lisovania oleja a mnoho iného.

0 %