asfasdf ×

NázorObčana.sk

V Nitre otvorili Spotrebiteľské poradenské centrum pre Nitriansky a Banskobystrický kraj

 Aktuality

V meste pod Zoborom Nitre odštartovalo svoju činnosť Spotrebiteľské poradenské centrum pre Nitriansky a Banskobystrický kraj. Vzniklo v rámci projektu Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad.

08 Jún
2016 20:33:44

 

Foto: Facebook

Spotrebitelia majú k dispozícii bezplatné poradenské centrum, na ktoré sa môžu obrátiť pri problémoch s reklamáciou, chybným produktom alebo službou, odstúpením od zmluvy, agresívnou reklamou, nekalými a klamlivými obchodnými praktikami, neprijateľnými podmienkami v spotrebiteľských zmluvách. Využiť ho môžu aj pri problémoch s bytmi a nebytovými priestormi, vyúčtovaním energií, vody a plynu, s podnetmi týkajúcimi sa finančných služieb a iných sporov s predajcami, výrobcami či poskytovateľmi služieb.

Kontaktné osoby pomáhajú spotrebiteľom vyriešiť problém prioritne mimosúdnou cestou. Ak prípad nie je možné riešiť poradenstvom, kontaktná osoba podnet presmeruje na inštitúcie, ktoré by v danom prípade mohli pomôcť. V individuálnych prípadoch prechádzajú spory do súdnej agendy združenia.

„O rastúcom záujme o služby spotrebiteľského združenia svedčí, že za štyri roky jeho kontinuálneho pôsobenia vzrástol objem finančných prostriedkov zachránených v prospech spotrebiteľov niekoľkonásobne,” zhodnotil činnosť združenia jeho predseda Michal Fáber.

V roku 2012 počas trojmesačného pôsobenia zachránilo združenie spotrebiteľom 8560 eur, v r. 2013 počas fungovania jedného poradenského centra v Poprade to bolo 22 368 eur. V r. 2014, keď už bola prvý rok v prevádzke aj spotrebiteľská poradňa v Bratislave, to bolo 42 578 eur zachránených v prospech spotrebiteľov a v minulom roku 33 163 eur. Okrem poradenstva a zastupovania spotrebiteľov v procesoch riešenia sporov má projekt i ďalšie ciele.

„V praxi sa ukazuje ako užitočné vďaka našej databáze upriamiť pozornosť orgánov na najčastejšie reklamované tovary a služby či klamlivé obchodné praktiky predajcov a poskytovateľov služieb. Pravidelne odbornú verejnosť upozorňujeme na problémové miesta v legislatíve. Systémové riešenia si vyžaduje napríklad právna úprava v oblasti posudzovania chýb tovarov. Je potrebné sprísniť podmienky pre servisné strediská, znalcov i náležitosti súdnoznaleckých posudkov. Ako nedomyslená sa ukazuje aplikácia zákonných ustanovení v oblasti spotrebiteľských úverov. Komplikovanou témou je ochrana digitálneho spotrebiteľa a s ňou úzko súvisiaca ochrana osobných údajov,“ povedal Michal Fáber.

Otváracie hodiny pobočky v Kúpeľná 4, 949 01 Nitra, pondelok od 12.00 do 16.00, streda od 8.00 do 12.00, štvrtok od 10.00 do 18.00 hod., dohodnite si stretnutie na 0903 680 227 a 0902 409 341 alebo mailujte na info@sospotrebitelov.sk. PORADENSKÁ TELEFONICKÁ HOTLINE LINKA – 0943 533 011, online poradenstvo – info@sospotrebitelov.sk

Hodnotenie článku:


kladné hodnotenie negatívne hodnotenie

0 %
(0 hodnotení)
Tagy
Zdieľať

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť

Vytvoriť zadarmo účet
Meno: Heslo:

O autorovi

eugenius


Podobné články

Závesy a screnové rolety – moderná tieniaca technika, ktorá ozdobí aj vaše okná

 

Regulácia svetla, ochrana pred zvedavými pohľadmi a ozdoba okien – aj takto by sme mohli definovať tieni...

📅19.01.2021 0 71x 👤PRclanky

Praktické rady do kuchyne

 

Príprava jedla a jeho konzumácia – tieto činnosti neodmysliteľne patria ku kuchyniam. Každý z nás sa ...

📅19.01.2021 0 73x 👤PRclanky

Chcete modernizovať interiér? Oslovte na spoluprácu interiérové štúdio a bytového architekta

 

Zariadenie, ktoré máme v domácnosti, sa po určitom čase opotrebuje. Očakávať, že zariadenie ostane ak...

📅19.01.2021 0 68x 👤PRclanky

Oslovte nových zákazníkov v online priestore a navýšte svoje zisky

 

Pandémia koronavírusu zmenila nákupné návyky viacerých z nás. Ak si potrebujeme niečo kúpiť, kvôli ...

📅19.01.2021 0 87x 👤PRclanky

Kalendár

Calendar Widget by CalendarLabs

Prihláste sa k odoberaniu nových článkov

Váš email nebude poskytnutý tretím stranám.
Neposielame SPAM, vážime si Vaše súkromie.

,