asfasdf ×

NázorObčana.sk

Tescoma – príbeh úspešnej firmy

 Aktuality

Prežila búrlivé 90te roky aj nevyspytateľný prelom milénií. A stále rástla a rozširovala pole svojej pôsobnosti o trhy v nových krajinách. Reč je a bude o spoločnosti Tescoma, jednej z najúspešnejších stredoeurópskych firiem.

22 August
2017 23:58:08

Začiatky

História značky sa začala písať v roku 1992 a od jej počiatku ju vymýšľajú dvaja ľudia – Petr Chmela a Jiří Vaculík. Svoj prvý predajný artikel – perlátor čoskoro doplnili o zákazkovú výrobu kuchynských potrieb a ešte v prvej polovici 90tych rokov sa firme podarilo otvoriť nové pobočky na Slovensku a dokonca v dovtedy zapovedanej západnej Európe, v Taliansku.

Tescoma to má

Roky, kedy sa firma potrebovala etablovať najmä doma, vystriedali roky ozajstnej expanzie. Najmä vďaka premyslenému marketingu sa nevídane zvýšilo povedomie o firme ako takej. Podľa prieskumu z roku 1999 Tescomu už vtedy poznalo 8 z 10 žien v Českej republike. „Tescoma to má“ platilo vtedy a platí aj dnes, kedy si môžete kúpiť výrobník sódy, plechy, pekáče, dózy a množstvo iných tovarov.

Prelom milénií – prerod firmy

Rok 2000 priam zvádzal k prelomovým riešeniam. Možnosti sa chopili aj v Tescome a práve od tohto roku spustili prvý kulinársky program v našich končinách – Tescoma Prima vařečka. To už mala firma dominantné postavenie na českom a slovenskom trhu a pohrávala sa s myšlienkou výroby a vývoja vlastných kuchynských produktov. Originálne džbány, hrnce a ďalšie známe produkty sa mali „narodiť“ už čoskoro.

Stávka na vlastné výrobky

Netrvalo dlho a spomínaná myšlienka bola uvedená do praxe. Od roku 2001 funguje Design centrum Tescoma v Zlíne, vybavené špičkovým softvérom a od počiatku dokonca 3D tlačiarňou na výrobu a testovanie prototypov. Aj klasické poháre na vodu, vyrobené po tomto dátume, akiste prešli „teskomáckymi“ testami. Nový smer a stávka na vlastné výrobky znamenali úspech a firme sa otvorili ďalšie trhy – na Ukrajine a v Rusku.

Spanilá jazda pokračuje

Ani v ďalších rokoch sa Tescome nevyhýbal úspech. V roku 2004 prekročili jej tržby 1 miliardu korún aj vďaka tomu, že sa firme otvorili dvierka na ďalší nový trh, do Portugalska. Že Tescoma si na poli kuchynských potrieb vedie viac ako znamenite svedčí aj fakt, že v roku 2007 bol firme udelený Certifikát Výnimočnosti, platný pre vývoj, design a predaj značkových kuchynských potrieb. 

Hodnotenie článku:


kladné hodnotenie negatívne hodnotenie

100 %
(2 hodnotenia)
Tagy
Zdieľať

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť

Vytvoriť zadarmo účet
Meno: Heslo:

O autorovi

PRclanky


Podobné články

Plánujete v interiéri menšie zmeny? Poradíme vám, na čo sa zamerať

 

Každý z nás má chuť po určitom čase modernizovať si domácnosť, v ktorej žije. Interiérové trendy ...

📅27.07.2020 0 161x 👤PRclanky

Čo by ste si ako prvé mali zabezpečiť do nových kancelárskych priestorov?

 

Kancelárske priestory sú pre každý podnikateľský subjekt dôležité. Tí, ktorí nechcú podnikať „n...

📅27.07.2020 0 167x 👤PRclanky

Dvere už dávno nie sú len účelovým rozdelením dvoch miestností, znázorňujú aj náš cit pre estetiku

 

Dvere sú neoddeliteľnou súčasťou každej jednej domácnosti a okrem ich funkčného spracovania je nutné...

📅23.04.2020 0 633x 👤PRclanky

Uvažujete, čo kúpiť partnerke na sviatok? Máme pre vás pár zaujímavých tipov

 

Muži častokrát dlho premýšľajú nad tým, čo kúpiť svojej partnerke. Príliš veľké špekulovanie a...

📅17.03.2020 0 601x 👤PRclanky

Kalendár

Calendar Widget by CalendarLabs

Prihláste sa k odoberaniu nových článkov

Váš email nebude poskytnutý tretím stranám.
Neposielame SPAM, vážime si Vaše súkromie.

,