Zorganizovať úspešný kongres dá zabrať. Vecí, ktoré je potrebné zabezpečiť, je veľké množstvo a aj zdanlivá drobnosť dokáže ovplyvniť celkový dojem z organizácie kongresu. Kde však pri organizácii začať?
Miesto konania by ste mali riešiť ako prvé
Tou najdôležitejšou úlohou je vybrať lokalitu pre konanie kongresu. Začať je samozrejme dobré konkrétnym miestom. Chcete zorganizovať kongres v Piešťanoch? Dobre, prvú voľbu máte za sebou a čo teraz?
Keď už máte miesto konania, musíte si nájsť vhodné priestory. Tým myslíme, že musia byť dostatočne veľké, ale aj dostatočne reprezentatívne pre daný kongres. A samozrejme, musia byť k dispozícii v termíne, v ktorom by ste chceli kongres uskutočniť.
Aj termín konania kongresu je dôvod, prečo treba najskôr riešiť miesto jeho konania. Ak nájdete vhodné priestory, môžete zamýšľaný termín trochu posunúť ak by to bolo nutné vzhľadom na dostupnosť priestorov. Keď si najskôr stanovíte konkrétny termín, budete sa musieť spoľahnúť na priestory a miesta, ktoré budú ešte dostupné.
Potrebujete väčší priestor alebo postačí menší?
Keď už sme ako príklad uviedli Piešťany, máme rovno aj konkrétny typ na ideálne priestory. Ide o Hotel Park Piešťany. Na usporadúvanie kongresov, konferencii, či podobných firemných akcií majú hneď trojicu priestorov s klimatizáciou a kompletným technickým vybavením.
Najväčším z týchto priestorov je kongresová sála s kapacitou až 200 osôb (kino sedenie). V prípade takzvaného školského sedenia je maximálna kapacita zhruba 100 – 120 osôb, čo je stále slušné aj na väčšie eventy.
Okrem veľkej kongresovej sály ponúka Hotel Park Piešťany ešte dva menšie salóniky s maximálnou kapacitou 30 osôb (kino sedenie), respektíve 20 osôb (školské sedenie). Ideálne priestory pre menšie eventy.
Zdroj obrázka:
Autor: Matej Kastelic / Shutterstock.com