Reklamné predmety sú súčasťou marketingu každej, čo i len trochu väčšej firmy (a aj mnohých menších). Čo sa týka výberu reklamných predmetov, v súčasnosti sú možnosti priam nekonečné. A široké sú možnosti aj pri výbere vhodnej technológie potlače.
My vám predstavíme aspoň niekoľko z nich.
Tampotlač a sublimačná tlač
Na menšie reklamné predmety z plastu a kovu, napríklad perá, ceruzky, zapaľovače, kľúčenky a podobne, sa zrejme najčastejšie používa tampotlač (tlačiť sa však dá aj na keramiku, drevo, či papier). Jej princípom je nanášanie farby na predmet pomocou silikónových tampónov.
Medzi najmodernejšie technológie reklamnej potlače patrí sublimačná tlač. Zabezpečuje najkvalitnejšiu potlač vo fotokvalite. Dá sa s ňou tlačiť na polyester alebo na polyesterom upravené materiály. Používa sa na potlač tričiek, dresov, vlajok, hrnčekov, či dokonca vankúšov.
Áno, pomocou sublimačnej tlače môžete vyrobiť dokonca vankúš s reklamnou potlačou. V takýchto prípadoch je výplň do vankúšov bežnou, ale obliečky musia byť sublimačné. To preto, aby fungoval princíp sublimácie, čo pri sublimačnej tlači znamená premenu pevného skupenstva sublimačného atramentu na plynné a jeho „spojenie“ s materiálom.
Sieťotlač a nažehľovanie
Mnohí z vás určite dobre poznajú sieťotlač. A mnohí z vás si určite hneď predstavili potlač textilu, či PVC (aj keď sieťotlač sa dá využiť na viacero materiálov). Využíva sa pri reklamnej potlači tričiek, mikín, dáždnikov, tašiek a mnohých iných reklamných predmetov. Spočíva v pretláčaní farby cez priepustné miesta šablóny a je možné ju doplniť aj špeciálnymi povrchovými efektmi. A existuje aj rotačná sieťotlač.
Obľúbenou metódou je aj nažehľovanie pomocou kvalitných nažehľovacích fólií, s ktorými je možné požadovaný motív nažehliť na potláčaný predmet. Využíva sa hlavne na textil z materiálov ako nylon, ktorý môže byť pre iné technológie tlače problematický.
Zdroj obrázka:
Autor: BAZA Production / Shutterstock.com