asfasdf ×

NázorObčana.sk

Richard Sulík: Nie pokuty pre motoristov, ale platba za diaľnice, by mala byť v záujme zodpovedného ministra

 Aktuality
  • Otvorený list ministrovi vnútra: Kedy konečne začne vyšetrovanie porušovania ústavy a zákonov SR z minulosti? Už dávno mali byť vinníci vo väzbe. Nečinnosť vlády je príčinou toho, čo sa stalo 15. mája v Handlovej. Začne sa konať až po EU voľbách? Uveríme až potom, keď uvidíme!...
  • Voľme tých, ktorých chceme odmeniť!: Už je toho dosť. Nech už je po eurovoľbách, lebo zase všade vidíme tváre, ktoré už vidieť nechceme. Vyhrali sme už dvakrát, koľko krát ešte musíme vyhrať, aby už bolo všetko tak, ako sme očakávali? Nejde o nič, iba o dobré fleky! ...

„Motoristi sú dojnou kravou tohto štátu. Sú to vlastne oslíkovia, z ktorých sa zlaté dukáty len tak sypú. Iba na pokutách pre motoristov vyberie štát približne toľko, koľko dáva na údržbu ciest,“ tvrdí Richard Sulík.

09 November
2016 20:39:38.000000

 

Foto: YouTube

„Okrem toho, ale ešte žmýka motoristov na daniach z nafty, z benzínu, DPH-čka z tejto sumy, registračné poplatky boli výrazne zvýšené atď. Celkovo štát vyžmýka z motoristov asi dve miliardy eur. A iba jedna pätina z tejto sumy sa vráti naspäť do výstavby ciest a ich údržby. Toto je situácia, ktorá platí nielen dnes, ale už dlhé roky,“ dodáva vo svojom vystúpení na tlačovej konferencii.

„Napriek tomu úradníci, zrejme úplne odtrhnutí od reality, navrhli pokutu pre motoristov za každý jeden vstup na diaľnicu bez diaľničnej známky vo výške 300 eur, čo je 6-násobok ročného poplatku za diaľničnú známku. Takéto niečo mohol schváliť skutočne len Ján Počiatek, pre ktorého 300 eur nie je položka. Teraz síce ministerstvo znížilo veľkoryso pokutu na polovicu, ale je to ešte stále trojnásobok toho, čo stojí ročná diaľničná známka a už sa síce nepokutuje za každý jeden vstup, ale napriek tomu takéto pokuty pre motoristov považujeme za neprimerané. Obzvlášť, keď ten systém nabiehal s problémami. Najprv dlho nefungoval, a teraz si toto všetko majú odniesť motoristi, nehovoriac o veľmi nízkej informovanosti. Toto považujeme za veľmi krátkozraké a nespravodlivé takto doslova vyžmýkať motoristov, ktorí sú už žmýkaní veľmi výdatne,“ zdôrazňuje Richard Sulík a pridávajú sa k nemu svojimi  komentármi aj jeho kolegovia.

Jana Kiššová: Zákon tak, ako bol pôvodne nastavený, nebol nielen príliš prísny či už tými pokutami, alebo aj tým, že za každý jeden vjazd na diaľnicu mal dostať vodič opakovanú pokutu, ale bol aj nevykonateľný exekutívou, ktorá nebola schopná sprocesovať evidované záznamy. Výsledkom tohto nevykonateľného stavu boli státisíce evidovaných záznamov o neplatičoch na diaľniciach, s ktorými sa nič nedialo. Ľudia nedostávali informácie o tom, že boli na diaľnici zaznamenaní, mnohí možno aj neoprávnene alebo viacnásobne a za tento záznam im mala byť evidovaná pokuta za každý jeden výjazd na túto diaľnicu.

Pokuty pre motoristov sa hromadili a nijako sa to nespracovávalo. My sme niekoľkokrát vyzývali ministerstvo dopravy, aby s týmto stavom niečo robili. Sami sme prišli s novelou zákona, v ktorej sme chceli riešiť túto situáciu a pokuty pre motoristov. Zvolali sme k tomu dokonca hospodársky výbor, kde sme sa pýtali, čo s týmto neudržateľným stavom chcú robiť. Od pána štátneho tajomníka Viktora Stromčeka sme dostali len informáciu, že všetko je v poriadku a všetko funguje tak, ako má. Sme toho názoru, že kompetentní si dlhodobo odmietali priznať, že tento zákon sa im nepodaril.

Na veľa pripravili vlastnú novelu, kde posunuli účinnosť a menili periodicitu pokutovania a veľkoryso upravili výšku pokút pre motoristov z pôvodných 300 eur na 150 eur, čo ešte stále považujeme za príliš vysoké vzhľadom na to, že ročná diaľničná známka stojí 50 eur. Ale fajn, akási snaha o zaplátanie tých najväčších dier tu bola. No sme presvedčení, že priestor na zlepšenie ešte stále zostal veľmi veľký, a preto sme s kolegami prišli s pozmeňujúcimi návrhmi, ktorými by sme chceli niektoré veci v tejto novele upraviť.

Sme totiž presvedčení, že ak má Slovensko taký progresívny a moderný systém diaľničných známok, tak jeho jediná modernosť skutočne nemá byť len v tom, že prestaneme lepiť papieriky na okná áut a začneme ich kupovať elektronicky cez elektronický systém, ale najväčší prínos tohto systému má byť v tom, že má byť flexibilný, spravodlivý a má vychádzať v ústrety hlavne tým, ktorí ho platia, a to sú v tomto prípade motoristi, teda vodiči.

Prišli sme teda s niekoľkými pozmeňujúcimi návrhmi. Prvým z nich bol, aby bolo možné zakúpiť si diaľničnú známku na ľubovoľný počet dní, teda nielen na 10 a 30 dní, ako je to dnes, pretože sme presvedčení, že ak elektronický systém máme a ten umožňuje kúpiť si diaľničnú známku na 10 a 30 dní, tak musí byť možné kúpiť si ju aj na ľubovoľný počet dní. Sme presvedčení, že tým, ako je to dnes nastavené, možno dostávame z diaľnic na okrsky ľudí, ktorým sa to v tomto režime neoplatí a verím tomu, že vzhľadom na bezpečnosť alebo ekológiu toto nie je naozaj želaným cieľom.

Druhý pozmeňujúci návrh bol, aby diaľničná známka platila celý rok a nielen do konca roku, resp. do konca januára nasledujúceho roku. Toto tiež nie je spravodlivý stav a chceli sme ho zmeniť. Čo je možno dôležitejšie v tomto konkrétnom pozmeňujúcom návrhu, že sme ním chceli aj opraviť lapsus v súčasnom znení zákona, pretože ten hovorí, že diaľničná známka s ročnou platnosťou je platná od prvého januára príslušného roku do 31. januára nasledujúceho kalendárneho roku. To znamená, ak si ja dnes v novembri kúpim ročnú diaľničnú známku, tak platí od prvého januára celého tohto roku.

To znamená, že ak som dnes zaevidovaná v systéme ako neplatič a ak si dnes diaľničnú známku zakúpim, tak sa vyviním zo všetkých predchádzajúcich výjazdov na diaľnicu bez známky. My sme to chceli tým pozmeňovákom opraviť, ale ani takáto školácka chyba v zákone nebola dôvod pustiť opozičný pozmeňovák. Ďalším návrhom bolo zníženie pokuty na 100 eur. Navrhovali sme aj vyňať prípojné vozíky z povinnosti platiť za ne diaľničné známky.

Miroslav Ivan: Vyzývame preto ministrov dopravy (Árpáda Érseka) a vnútra (Roberta Kaliňáka), aby nepokračovali v chybách a aby zastavili túto horlivú aktivitu na dva mesiace, teda do konca tohto roka 2016 a začali pokutovať až po 1. januári 2017, kedy už nebude možné si ročnú známku na rok 2016 zakúpiť. Ak ministerstvá meškali 10 mesiacov s pokutami, tie dva mesiace by už počkať mali. Okrem toho, úrady majú podľa zákona možnosť pokutovať za tento priestupok až dva roky od zistenia priestupku, respektíve 3 roky od priestupku ako takého.

Preto nevidíme žiaden dôvod, aby sa pokutovalo v takejto panike. Okrem toho, že vyzývame na pozastavenie pokutovania motoristov na dva mesiace, žiadame ministra dopravy aj vnútra, vyzvite aj vy vodičov, tak ako to robíme my, ak jazdili po diaľniciach tento rok, nech si ročnú diaľničnú známku do konca roka zakúpia. Lebo nie pokuty pre motoristov, ale platba za diaľnice, by mala byť v záujme korektného a zodpovedného ministra dopravy ja vnútra.

Video si môžete pozrieť tu:

Hodnotenie článku:


kladné hodnotenie negatívne hodnotenie

0 %
(0 hodnotení)
Tagy
Zdieľať

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť

Vytvoriť zadarmo účet
Meno: Heslo:

O autorovi

eugenius


Podobné články

Voľme tých, ktorých chceme odmeniť!

 

Už je toho dosť. Nech už je po eurovoľbách, lebo zase všade vidíme tváre, ktoré už vidieť nechceme....

📅06.06.2024 0 1x 👤slavo
,