Hamilton zareagoval na to, ako ho Charles Leclerc vytlačil z trate. Brit povedal, že ak je povolené takto jazdiť, tak tak bude jazdiť aj on. Vyjadroval sa tak preto, že Charles Leclerc za svoju jazdu nebol penalizovaný.
Hamilton tiež trvá na tom, že keby nebol plne sústredený na snahu vyhrať svetový šampionát, došlo by ku kolízii, zatiaľ čo Michael Masi, riaditeľ trate, obraňoval rozhodnutie FIA potrestať Leclerca len varovaním.
Hamilton začne jazdiť rovnako
Leclerc na okruhu Monza zvíťazil po napätom súboji s Hamiltonom, ktorý trval väčšinu pretekov. Brit naháňal jazdca Ferrari a keď sa presunul na jeho úroveň, Leclerc ho stlačil tak, že bol nútený ísť mimo trate a okamžite trval na tom, že jeho rival mu nedoprial priestor na šírku auta. Tento manéver prekvapil mnohých. Masi zvolil možnosť Leclerca len varovať a vyhnúť sa penalizácii, na čo Hamilton nereagoval najlepšie a upozornil na tom, že táto situácia ovplyvní jeho budúci spôsob jazdy. Hamilton povedal, že aspoň vie, že už nemusí nechávať súperom miesto vo veľkosti šírky auta. Ako pretekár totiž podľa neho "po novom" môžete jazdiť naširoko aj keď vedľa vás niekto je a aj tak za to dostanete len výstražnú vlajku. Teraz, keď je to už podľa neho jasné konečne vie, akým spôsobom ísť do súbojov. Zmeny v spôsobe súperenia by mohli časom ovplyvniť aj športové tipy, napríklad na https://extra.bet365.com/news/sk/.
Leclerc nebol prvý
Hamilton sa pokúša získať svoj šiesty titul, pričom má 63-bodové vedenie pred jeho tímovým kolegom Valtterim Bottasom. Priznal, že na Monze sa sústredil na titul a snažil sa uistiť, že nebude z pretekov vyradený. Ak by totiž nebol v stávke titul, určite by sa vraj nepohol a s Leclercom by sa zrazil. Hamilton popisuje niektoré Leclercove manévre ako nebezpečné, no rozhodol sa neočierňovať svojho 21-ročného rivala. Hamilton preto povedal, že s mladým jazdcom nemajú žadne spory, Leclerc je vraj veľmi pokorný. Toto bol vraj prvý raz, čo na trati mali spoločné ťažkosti. K téme sa vyjadril aj Masi, ktorý povedal, že sa rozhodli znova uviesť do platnosti varovnú vlajku. Prierre Gasly vraj za podobný incident v Spa taktiež dostal len vlajku. Neprišlo totiž k žiadnemu kontaktu. Priznal však tiež, že do budúcna to môže ovplyvniť aj prístup ostatných jazdcov a preteky tak môžu byť viac dynamické. Princípy jazdy sa vraj neustále menia a každý hráč svojím spôsobom prispel k ich formovaniu.