Moderné autá sú podstatne zložitejšie ako boli kedysi. To kladie aj väčšie nároky na automechanikov, ktorý musia byť s trochou nadsádzky aj elektrikármi, či dokonca programátormi.
Nefunkčná ACU po nehode? Nezháňajte novú, stačí ju reaktivovať
A aj keď sú ľudia, ktorí na rôzne elektronické vymoženosti v autách „frflú“, určite radi ušetria napríklad reaktiváciou airbagovej jednotky. O čo ide? Airbagy v aute majú svoju vlastnú riadiacu jednotku (ACU), ktorá pomocou rôznych senzorov monitoruje stav vo vozidle a na základe údajov z týchto senzorov aktivuje airbagy (ACU tak môže predchádzať zbytočnej aktivácii airbagov).
Pri nehode ACU zapíše do internej pamäte záznam o nehode a stáva sa nefunkčnou. Takže okrem iných súčastí auta, ktoré je po nehode potrebné vymeniť, či opraviť, potrebujete aj novú ACU. Alebo nie? Lacnejšie, ale nie horšie riešenie je už spomínaná reaktivácia.
Ak má servis moderné programovacie a diagnostické zariadenie s potrebnými databázami a k tomu samozrejme príslušnú odbornosť a znalosti, je možné ACU opätovne resetovať. A samozrejme, nastaviť pre ďalšie použite.
Lepšia spotreba a vyšší výkon a to len vďaka softvéru
Vďaka softvérovým úpravám môžete ušetriť aj pri tankovaní. Nie, softvérovo zmenšiť nádrž sa samozrejme nedá, ale je možné znížiť spotrebu. A to až o 15%. A k tomu si pridajte zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu o 40%. Ako? Vďaka účinnému chiptuningu.
Aby sme si to vysvetlili: chod motora riadi riadiaca jednotka motora (ECU). Kvôli rôznym kompromisom, ktoré musia výrobcovia automobilov robiť, sériová ECU nikdy nevyužíva motor na 100%. A práve úprava softvéru a parametrov v riadiacej jednotke motora je to, o čo v chiptuningu ide a vďaka čomu môžete motor svojho auta využívať naozaj naplno.
Zdroj obrázka:
Autor: ronstik / Shutterstock.com