Britské média uvádzajú, že dochádza ku zmenám v oblasti domáceho automobilového priemyslu, ktoré zapríčinil Brexit: výrobcovia automobilov začínajú špekulovať, že svoju výrobu stiahnu do krajín Centrálnej a Východnej Európy.
Foto: Facebook
Spoločnosti vyrábajúce automobily stále častejšie sa obzerajú po tých východnejších štátoch a vyhľadávajú tam kvalifikovaných pracovníkov a manažérov. Ide predovšetkým o Bulharsko, Maďarsko a Rumunsko. Dokonca nejde iba o britské spoločnosti: napríklad, už aj Japonsko otvorene vyhlásilo, že v prípade vystúpenia Veľkej Británie z EÚ presunie svoje britské zastúpene do kontinentálnej Európy.
Britské média v tejto súvislosti si všímajú, že v súčasnosti sa polovica japonských investícii v Európe nachádza práve vo Veľkej Británii. Na britských ostrovoch dosť aktívne pracujú japonské automobilové spoločnosti Toyota, Nissan, Honda a Mitsubishi. Lenže Japonci sú totálni pragmatici a vedia, čím hrozí odchod Veľkej Británie z EÚ.
Preto mienia si nájsť náhradu za britských odborníkov v iných krajinách EÚ, hlavne v Centrálnej a Východnej Európe. Slovensku to príliš nehrozí, pretože je „presýtené“ podnikmi vyrábajúcimi autá. Aj preto britskí média pripomínajú, že britská automobilka Jaguar Land Rover otvára svoj závod na Slovensku. Prvá výrobná linka v Nitre odštartuje výrobu koncom r. 2018.
Britskí experti si už vypočítali, že zamestnanci automobilových podnikov v Centrálnej a hlavne vo Východnej Európe budú pre majiteľov spoločností lacnejší o takmer 40%. Samozrejme, tieto podniky /a teda aj zisky/ zostanú v rukách britských majiteľov. Výrobu takisto budú riadiť britskí manažéri.