asfasdf ×

NázorObčana.sk

PAHREBA. Prečo USA likvidujú svojich spojencov ešte rýchlejšie ako svojich nepriateľov?

 Aktuality

USA sú jediným štátom na svete, ktoré majú „svoje záujmy“ na každom štvorcovom metre tejto planéty. Horlivo brania svojich spojencov. Paradoxom však je, že ako prvé obete padajú práve ich spojenci, pričom prekvapivo práve od rúk Spojených štátov...

05 November
2016 19:10:09

 

Foto: Facebook

Ahoj, Jožo. Čo čítaš? O Lukašenkovi? Aha, o poslednom diktátorovi v Európe?

Predstav si. A ten pokojne vládne. Nemá ani škandály, ani majdany. Užíva si...

Je to zázrak. A veď aj v Európe, aj za oceánom má fakticky samých nepriateľov, ktorí by ho radi zhodili z trónu. Veď sa aj snažia, ale akosi sa im nedarí. Hovorím, zázrak...

Žiadny zázrak. Naopak – je to úplne logicky. Že sa proti nemu zbrojí celý demokratický svet? No a? A prečo práve proti nemu? Iba naivní ľudia si môžu myslieť, že USA a EÚ posledných 20 rokov nemyslia na nich iné, ako na to, ako vyhodiť Lukašenka. A za čo? Za to, že v Bielorusku sa ešte celkom nerozlúčili s pozostatkami socializmu? Zasa sa pýtam – no a? V Rusku po socializmu nezostalo ani stopy, ani pachu. A čo? Kvôli tomu v USA a EÚ majú viac radi Rusko, ako Bielorusko? Ani náhodou. Pre nich Rusko je ešte väčšie zlo...   

Tomu nerozumiem. Je jasné, že USA a EÚ by sa potešili, keby režim Lukašenka padol. A ak by sa podarilo nadviazať tesné ekonomické vzťahy s Bieloruskom, túto krajinu by na sto percent vytrhli z ruskej zóny vplyvu. Potom by nepotrebovali ani politické intrigy. A myslím si, že by sa bieloruské elity tomu príliš nebránili. Ale sa to ešte nestalo.

No vidíš. Jediná chybička krásy: miestne elity by potom mali Bielorusom vysvetliť, prečo sa musia odvrátiť od svojich ruských priateľov a spojiť sa so svetom, ktorý je pre nich cudzí. Na Ukrajine síce podobné „vysvetlenie“ vydarilo, ale predsa je v Bielorusku iná situácia. Ale sranda je v inom. Bielorusko, ako „nepriateľ“ USA a EÚ žije a prekvitá, ale na kolená padajú a krachujú tí najlepší spojenci USA a EÚ, ktorým poskytujú obrovskú podporu. Je to paradox? Je. Je to neuveriteľné? Je. Ale je to logické? Pravdaže. A to sa stále potvrdzuje.

A čo také? Prečo by ako prví padali práve spojenci USA a EÚ, ktorým pomáhame?  Nepreháňaš to náhodou? Teoretizovať sa ľahko dá, ale kde sú fakty?

Je ich koľko len chceš. Dobre, nepáčil sa ti príklad Bieloruska? Fajn, berme to tak, že Lukašenko je taký typ, ktorého nemajú radi v USA a EÚ – len tak, pretože nemá pekný hlas... či nos? Preto ho stále chcú poslať k vode, ale zatiaľ sa to nepodarilo. Je tu kopa iných, ktorých už poslali kam ďalej. Neboli to však ďalší „Lukašenkovia“, ale práve kamaráti a spojenci.

Áno? A kto to bol? Možno prezident nejakej africkej púštnej krajiny?

Aj ten. Ale sú tu zaujímavejšie príklady – z blízkeho okolia. Napríklad, prečo Západu nevoňal Janukovič? Veď dokonca aj dnes mnohí bývalí vysokopostavení predstavitelia jeho Strany regiónov tvrdia, že v období, keď vládli spolu s Janukovičom, realizovali oveľa efektívnejšiu a šikovnejšiu protiruckú politiku, ako súčasná ukrajinská vláda. Samozrejme, nevykrikovali, ako dnešní ukrajinskí ministri a poslanci, konali potichu, ale prefíkanejšie, účinnejšie. Občas je jed účinnejší ako meč. Vtedy Ukrajina bola oveľa viac prozápadná, ako proruská – a pritom bol pokoj, stabilita, dobrá hospodárska situácia a investície z oboch strán – aj zo Západu, aj z Ruska. No a tí somári v USA nechápali, čím sa skončí štátny prevrat, ktorý sponzorovali a pripravovali? Načo zlikvidovali protiruský, proamerický režim Janukoviča? Nepadli títo americkí spojenci ako prví? A padli práve od rúk kamarátov, šéfov a sponzorov – USA...

Pochybujem, že Janukovič bol taký proamerický, ale v tom, že nebol proruský – v tom s tebou súhlasím. Nuž, možno sa Američanom a Európanom nepáčil jeho ksicht? Kto vie? Nuž, možno to bola chyba Američanov, že ho dali odstaviť, aj to sa stáva.

Žeby to bol ojedinelý prípad? Kdeže! A čo Asad? Veď to bol prezident ako z westernu! Realizoval čisto prozápadné reformy – ako z americkej učebnice. Stiahol vojská z Libanonu, ako chceli Američania. Skamarátil sa s Izraelom – najväčším spojencom USA a úhlavným nepriateľom mnohých arabských štátov. Urobil kopu ďalších vecí, ktoré boli vítané v EÚ a za oceánom. Prečo ho chcú odstaviť a zlikvidovať? Je to tvrdší a krvavejší diktátor v porovnaní s tými, ktorí panujú na okolí a s ktorými sa vrelo kamarátia Američania a naša zaspatá EÚ? ? Ani náhodou. Tak prečo práve jeho chcú zlikvidovať? Čím chudák Asad tak naštval kamarátov Američanov a ešte aj Paríž, Brusel či Berlín? Nebol to najlepší priateľ?

Je to síce pritiahnuté za uši, ale čert ho ber – možno máš pravdu.  Ale sú to všetko mimoriadne komplikované prípady. Síce... v politike je všetko komplikované.

Je to tak. Tu máš oveľa jednoduchší príklad – Erdogan. No a ten – prečo z najlepšieho kamaráta Západu a USA sa stal takmer hlavný nepriateľ? Preboha, veď Turecko je už 64 rokov členom NATO – a to už čo povedať! Je to najvernejší spojenec USA a EÚ. Na pokyn z Washingtonu Erdogan sa vadil s Moskvou. A z ničoho nič ho okydávajú ako v EÚ, tak aj za oceánom – a hneď si zabudli na všetky jeho zásluhy. A ani Grécko už nie je tým najlepším priateľom – a tiež je 64 rokov v NATO a ostatné polstoročia sa snaží realizovať reformy z učebnice Washingtonu a Bruselu. A zasa nevyhovuje! Je to akási čudná choroba...

No fajn, keď tvrdíš, že ich zlikvidovali vlastní šéfovia, teda USA, tak vysvetlí – prečo. Nesedí to, nemá to žiadnu logiku. Povedať sa dá všeličo, ale fakty – kde sú fakty?

Koľko len chceš. Vieš, prečo jedných už zlikvidovali a druhých sa ešte len chystajú, pretože jednoducho ešte nestihli? Všetci títo prezidenti, ministri a iní politici mali jednu spoločnú chybičku krásy. Samozrejme, boli ochotní poslúchať a bozkávať topánky „Veľkému bratovi“, ale – odtiaľ potiaľ. Čiastočne dokonca vedeli obetovať nacionálne záujmy a zahrať sa na poslušných baránkov. Ale keď išlo o hospodárske a obchodné záujmy, tak sa často premieňali na obyčajných – tento raz neposlušných baranov. Pretože vedeli, že z ekonomickej závislosti sa ich krajiny už nikdy nevyvlečú. A preto svoje hospodárske záujmy vedeli postrážiť.  

No a kvôli tomu ich odstavili? Poznám kopu štátov – aj tu, v Európe, ktoré sa úplne zbavili svojej hospodárskej nezávislosti, a nič sa nedeje: sú v poriadku, ich vlády konajú, žiadne majdany im nehrozia, nikto ich nezhadzuje a nevyhadzuje. A prečo?

Práve preto, že poslúchajú a vzdali sa svojej nezávislosti – vo všetkých bodoch. Tých nepohodlnejších jednoducho likvidujú. USA žiadajú ekonomickú integráciu celej Európy a Ázie. Prečo sa o nás tak „nežne“ starajú? Jednoducho chcú nám nanútiť nevýhodné pre nás transatlantické a transtichooceánske dohody. Chcú zaviazať naše ekonomiky a obchodné aktivity na svojom území – aby sme bez nich nevedeli ani pohnúť. Chcú diktovať podmienky a rozkazovať. Chcú byť nielen svetovým vojenským žandárom, ale aj ekonomickým.

Nuž, každý štát háji svoje záujmy. Robia to všetci – aj Američania, pochopiteľne.

Áno, ibaže na rozdiel od iných robia z ostatných otrokov a sluhov. Niektorí politici v Európe a Ázii ako – tak súhlasili, že budú americkými sluhami. Ale odmietajú, aby ich ľud a ich krajiny boli otrokmi. A hospodársku závislosť nechcú. A to je kriminál – a USA ich za  to tvrdo trestajú. Chcú, aby všetko sa vykonávalo za „sprostredkovania“ USA. Ale mnohé európske a ázijské krajiny chcú obchodovať priamo – nepotrebujú mať za chrbtom „dirigenta“ a šéfa, ktorý im bude rozkazovať, čo si môžu dovoliť a kedy. A už je to vzbura proti „záujmom USA“ a podobné „revolúcie“ sa „Veľkým bratom“ tvrdo a nemilosrdne trestajú.

Ale prečo potom niektoré štáty nemajú problémy ani s Washingtonom, ani s Bruselom, či Londýnom alebo Berlínom? Napríklad, tie pobaltské štáty...

   

No veď práve preto, že sa úplne vzdali svojej suverenity a premenili sa na takých „hrdých sluhov“: sú hrdí, že slúžia Washingtonu a Bruselu. A preto je im dovolené štekať na Moskvu, ktorú neznášajú, a veria, že ich Washington a Brusel ochránia a zachránia. Ale hlavná príčina je v tom, že sa úplne vzdali svojej hospodárskej nezávislosti a svojho tranzitného potenciálu.

Možno niečo na tom bude. Registrujem, že Rusi začali horúčkovito budovať prístavy na západe krajiny a pomaly prestávajú používať prístavy pobaltských krajín ako tranzitné strediská. Najprv som si myslel, že Rusi nevedia, čo s peniazmi, ale zdá sa, že pre nich tá spolupráca s pobaltskými krajinami, ako tranzitnými partnermi, už nie je výhodná.

Je to iba jedna príčina. Navyše Rusko už nepovažuje pobaltské krajiny za stabilných hospodárskych partnerov – je to presne prípad aj Ukrajiny. A preto začína budovať plynovody okľukou okolo Ukrajiny. Ani nám sa to nepáči – tiež strácame tranzitné výhody.

No veď to! Nepotrebujeme rôzne južné a severné prúdy! Nech Rusi pekne distribuujú plyn cez Ukrajinu – a teda aj cez Slovensko. A nech si nevymýšľajú rôzne somariny.

Brate, veď posielali plyn cez Ukrajinu celé desaťročia. Ale keď ani situácia na Ukrajine nie je stabilná a Ukrajinci stále kradnú ten plyn alebo sa vyhrážajú, že zatvoria kohútik, tak čo Rusi majú robiť? Chceme, aby plyn tiekol cez Ukrajinu a Slovensko? Nie je nič jednoduchšie. Rusi budú iba radi, veď nebudú musieť investovať miliardy na nové stavby! Ale potrebujú, aby tie dodávky boli stabilné, aby nik nekradol ani plyn, ani ropu a nevyhrážal sa, že zatvorí kohútik. Veď postačí, aby z Bruselu, Berlínu, či Parížu pohrozili Ukrajincom: bu-bu-bu, nekradnite plyn, ktorý smeruje do EÚ, a neprerušujte plynulé dodávky, inak dostanete po hlave...

Myslíš si, že celý problém je iba v tom, že Ukrajinci sa chovajú nezodpovedne?

A v čom ešte? Stačí upozorniť ukrajinského prezidenta a vládu, aby nekradli plyn a nedovolili si zastaviť dodávky plynu, ktorý smeruje do EÚ – a hotovo, nebudú žiadne problémy. Prečo to Kyjevu doposiaľ nik z únie nepovedal? Nielen nepohrozil, čo by bolo úplne logicky, ale ani neutrúsil jemnú poznámku, a prečo? A myslíš si, že niečo také povedia? Ani náhodou. To je čo za politika? Tak čo sa potom čuduješ tým Rusom, ktorí začínajú vymýšľať okľuky okolo Ukrajiny? A čo by si robil ty v podobnej situácií? Čo by sme robili my alebo tí Nemci či Francúzi? To isté – tak prečo sa potom čudujeme tým Rusom a nadávame na nich?   

No dobre. Neobhajujem tých Ukrajincov, chcem iba, aby ten tranzitný plyn tiekol cez Slovensko... Ale akosi sme sa vzdialili od témy, ktorou sme začali. Tvrdil si niečo také, že Američania likvidujú svojich spojencov ešte skôr, ako  nepriateľov.

No veď som ti uviedol už niekoľko príkladov: viacerí spojenci USA sú už na „politickom dôchodku“ alebo boli zlikvidovaní, ale prakticky všetci nepriatelia Ameriky sú živí a zdraví. Máš málo príkladov? Môžem pokračovať koľko len chceš. Prečo Američania zariadili pád  Husniho Mubaraka? Veď ten pomaly začal budovať malú egyptskú Ameriku. Realizoval prozápadné reformy a čisto proamerickú politiku. Prečo ho vykopli a kto to zariadil? Hádam, nebudeš mi tu tvrdiť, že ho „zrušil“ egyptský ľud... Vieme, ako to chodí. A prečo Američania poslali k vode proamerickú vládu v Jemenu? Mám pokračovať? Tých príkladov je veľa.

A načo by to Američania robili? Sú takí sprostí? Veď mali nejaké dôvody...

Samozrejme, presne to, čo som ti hovoril: ak náhodou nejaký štát alebo štátik nechce sa úplne vzdať svojej ekonomickej suverenity a stať sa „dcérskou spoločnosťou“ s.r.o. americkej ekonomiky, hneď bude mimoriadne tvrdo potrestaný. US-zákon je jednoduchý: vzdaj sa suverenity, staň sa otrokom a vezmú ťa aj do EÚ, aj do NATO – a potom aj na Mesiac. Chce nejaká vláda mať pokoj a ticho vládnuť? Nech sa páči: nech sa vzdá suverenity, zlikviduje svoj tranzitný potenciál, zadlží sa, pozve na svoje územie amerických a natovských vojakov – a má pokoj! Ale ak neposlúchne – bude zlikvidovaná. Nie, nebude žiadna vojna, Američania túto krajinu nenapadnú, ale podpália ju znútra. A bude Majdan, Arabská jar, pestrofarebná revolúcia – hocičo. Scenárov je neúrekom. Výsledok však bude rovnaký: vládu zlikvidujú, krajinu hodia na kolená a na čelo štátu nasadia „vhodných“ ľudí. Viď napríklad Ukrajinu... Alebo máš habadej príkladov „poslušných“ vlád: pobaltské krajiny, Poľsko, Bulharsko, Rumunsko, Srbsko a pod. Máš tu vlastne celú „poslušnú“ proamerickú Európsku úniu...  

No až tak by som to nepreháňal, aj keď, priznám sa, aj mňa občas štve, že naši vrchnosti až príliš často poslúchajú Washington a robia často to, čo je výhodné pre zaoceánskeho strýčka, ale nie pre nás, pre Európu. To by sme skutočne nemali robiť.

Ale potom, po všetkých tých Ukrajinách, Irakoch, Afganistanoch a pod. budeme na rade my – celá EÚ. A poletia hlavy politikov v Paríži, Berlíne, Varšave... Ale až takí odvážni nie sme, budeme aj naďalej poslúchať. A ak si trochu odbočíme z cesty určenej a nakreslenej nám Washingtonom, dostaneme po hlave. Nuž, priatelia a kamaráti po hlave dostávajú ako prví. Preto veľký nepriateľ Ameriky Lukašenko bezpečne vládne a ani Organ či Zeman sa necítia  zle, ale veľkí priatelia USA, ako napríklad Kučma, Janukovič, Mubarak a kopa iných sú už na dôchodku alebo aj niekde ďalej... A tak si naši európski politici tiež majú na výber: budú poslúchať alebo hneď tu budú mať zapálený Majdan, národnostné problémy, biedu, chaos,  kriminalitu a občiansku vojnu. Nuž, zatiaľ pekne poslúchame a hráme sa na milé ovečky...  


 

Hodnotenie článku:


kladné hodnotenie negatívne hodnotenie

0 %
(0 hodnotení)
Tagy
Zdieľať

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť

Vytvoriť zadarmo účet
Meno: Heslo:

O autorovi

eugenius


Podobné články

Prekvapivé závery medzinárodnej konferencie „Veteráni vojen a medzinárodná verejnosť - za mier a priateľstvo na planéte“ v Moskve

 

V Moskve sa v dňoch 26. – 29. apríla konala medzinárodná konferencia „Veteráni vojen a medzinárodná...

📅02.05.2019 0 490x 👤eugenius

Kyjev chce do NATO. Odteraz to bude maž uvedené v Ústave Ukrajiny

 

Ukrajinský parlament spečatil snahu o členstvo krajiny v EÚ a NATO. Najvyššia rada Ukrajiny schválila p...

📅11.02.2019 0 817x 👤eugenius

Nemci sa už nespoliehajú na políciu, vytvárajú oddiely domobrany, aby sa ubránili pred útočiacimi migrantmi

 

Nemecké média živo komentujú novinku. Primátor bavorského mestečka Amberg pre novinárov povedal, že j...

📅04.01.2019 0 1392x 👤eugenius

Bezpečnostná služba Ukrajiny obvinila Rusko z organizovania protestov „žltých viest“ vo Francúzsku

 

Stalo sa to, čo sa dalo s istotou očakávať. Niektorí európske politici a média obvinili Rusko z... orga...

📅12.12.2018 0 1075x 👤eugenius
,