asfasdf ×

NázorObčana.sk

FBI začalo vyšetrovanie „ruských špiónov“ – televíznej stanice Russia Today a spravodajskej agentúry Sputník News

 Aktuality

FBI začalo vyšetrovanie ruskej televíznej stanice Russia Today a spravodajskej agentúry Sputník News. Vyšetrovatelia preverujú, či tieto dve organizácie by nemali byť zaregistrované, ako zahraničné agenti.

17 September
2017 21:12:26

Foto: Screenshot Karpathir.com

Maďarský denník Karpathir, ktorý informuje o tejto novinke, prízvukuje, že FBI sa odvoláva na americký zákon o lobistoch  zastupujúcich zahraničné záujmy. Pripomína, že tento zákon bol prijatý ešte pred druhou svetovou vojnou, aby obmedzil šírenie nacistickej propagandy. V danom prípade FBI ide o obmedzenie „ruskej propagandy“.
 

Maďarskí novinári pripomínajú, že daný zákon o registrácii zahraničných agentov – FARA – bol prijatý v r. 1938. Vysvetľujú, že FARA je špeciálny štatút, ktorý vyžaduje, aby osoby alebo organizácie, ktoré pôsobia ako zástupcovia zahraničných predstaviteľov v politickej alebo kvazi-politickej pozícii, pravidelne zverejňovali svoj vzťah so zahraničným vedením, informovali o svojej činnosti, príjmoch a výdajoch na podporu týchto činností. Podľa expertov FBI Russia Today a Sputnik sú podobnými „agentmi“.


Karpathir vysvetľuje, že FARA od tejto povinnosti oslobodzuje mediálne organizácie, ktoré neslúžia zahraničným vládam. Tato výnimka sa vzťahuje na medzinárodné televízne vysielanie BBC a Deutsche Welle. Tieto média americké tajné služby považujú za „čisté“, nenaviazane na vlády svojich krajín. Pod dohľadom amerického ministerstva spravodlivosti sa taktiež nachádzajú ďalšie „menej dôveryhodné“ média: čínsky China Dailyt, japonská televízna stanica NHK Cosmomedia a juhokórejská televízna stanica TV kanál Korean Broadcasting Systemet.

Americká spravodajská služba FBI ešte vo svojej januárovej správe uviedla, že Russia Today a Sputnik boli súčasťou zložitej ruskej spravodajskej operácie vo vlaňajšej prezidentskej kampani USA, ovplyvnili americké voľby a zapríčinili víťazstvo Donalda Trumpa.


Niektoré americké média pripomenuli, že Spojené štáty pred 4 rokmi už prerušovali vysielanie stanice Russia Today. Vtedy šéfredaktorka RT Margarita Simonjanová sarkasticky komentovala túto udalosť: „Vždy som čakala, keď náš kanál začnú v Spojených Štátoch blokovať. Už to začalo. Bravo slobode slova!“

Hodnotenie článku:


kladné hodnotenie negatívne hodnotenie

100 %
(2 hodnotenia)
Tagy
Zdieľať

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť

Vytvoriť zadarmo účet
Meno: Heslo:

O autorovi

eugenius


Podobné články

Poľské ministerstvo zahraničia považuje plynovod Severný prúd-2 za analógiu paktu Molotov - Ribbentrop

 

Plynovod Severný prúd-2 je skutočnou nočnou morou pre niektorých zaoceánskych a európskych politikov, a...

📅28.08.2019 0 355x 👤eugenius

Vedci, vojenskí veteráni a iní odborníci spoločne vypracovali a podpísali Záverečné vyhlásenie za zachovanie mieru na Zemi

 

Ako sme už informovali našich čitateľov, v Moskve sa uskutočnila medzinárodná konferencia „Veteráni ...

📅07.06.2019 0 387x 👤eugenius

Prekvapivé závery medzinárodnej konferencie „Veteráni vojen a medzinárodná verejnosť - za mier a priateľstvo na planéte“ v Moskve

 

V Moskve sa v dňoch 26. – 29. apríla konala medzinárodná konferencia „Veteráni vojen a medzinárodná...

📅02.05.2019 0 623x 👤eugenius

Kyjev chce do NATO. Odteraz to bude maž uvedené v Ústave Ukrajiny

 

Ukrajinský parlament spečatil snahu o členstvo krajiny v EÚ a NATO. Najvyššia rada Ukrajiny schválila p...

📅11.02.2019 0 911x 👤eugenius

Prihláste sa k odoberaniu nových článkov

Váš email nebude poskytnutý tretím stranám.
Neposielame SPAM, vážime si Vaše súkromie.

,