V Rade federácie odpovedali na slová ministra infraštruktúry Ukrajiny Vladimíra Omeľjana, že výstavba Kerčského mostu sa môže negatívne prejaviť na hospodárskom stave Kyjeva. Takéto vyhlásenia nemajú pod sebou žiadnu oporu.
Foto: Facebook
Ukrajinskí politici prestali vyhlasovať o „principiálnej nemožnosti“ postavenia Kerčského mosta a preorientovali sa na posudzovanie toho, prečo je pozemná preprava medzi polostrovom a pevninskou časťou Ruska údajne zlá. Konkrétne minister infraštruktúry Ukrajiny Vladimír Omeľjan uvažuje, že most sa môže negatívne odraziť na hospodárskom stave Kyjeva. Je to vraj preto, lebo táto výstavba vraj znižuje počet príchodov lodí do námorných prístavov Mariupoľa a Berďanska, čím sa znižujú náklad terminálov s obilím.
„Sťažnosti ukrajinskej strany na pokles obratu nákladov z azovských prístavov Ukrajiny musia byť adresované vláde Ukrajiny. Pokles obratu nákladov – je ekonomickým následkom odovzdania ukrajinských prístavov do koncesií svetových veľmocí, ale Krymského mostu, hoci ešte neodovzdaného do užívania, sa to nijako netýka,“ cituje RIA Novosti člena Rady Federácie Ruska za republiku Krym Oľgu Kovitidiovú.
„A ak sa pozrieme na obrat tovarov cez naše prístavy, ten je päťkrát vyšší, ako cez ukrajinské. My sme na to vytvorili podmienky,“ poznamenal jej kolega Sergej Cekov. Navyše keď most nijako nebráni prieplavu lodí akejkoľvek tonáže.
Člen Rady Federácie Ruska za republiku Krym a podpredseda krymského parlamentu Sergej Cekov sa pokúsil vysvetliť, prečo Ukrajina potrebovala takýto útok proti Kerčskému mostu. „Oni si myslia, že im bude lepšie, ak sa im aspoň trochu podarí v čom tom Krymčanov poškodiť,“ cituje ho RIA Novosti.
Podľa news.rambler.ru, srspol.sk