Nový dopravný krok Ruska môže hospodárstvam Pobaltska spôsobiť nenapraviteľnú škodu.
Foto: Facebook
Po tom, ako ruskí podnikatelia otvorili novú trasu tovarov cez fínsky prístav Kotka, začalo byť jasné, že prepravcovia pobaltského regiónu (Litva, Lotyško, Estónsko) zostanú pre čínske náklady úplne bokom. V tejto súvislosti je zaujímavý názor zástupcu dekana univerzity „Vysokej ekonomickej školy“ Igora Kovaleva, ktorý poskytol Sputniku Lotyšsko.
„Pobaltsko, vrátane Lotyšska, ide byť zbavené pomerne dôležitého príjmu do svojho rozpočtu,“ povedal expert, komentujúc začiatok prekládky čínskych nákladov cez prístav Kotka. Znamená to, že perspektíva využívania novej ruskej trasy, obchádzajúc Pobaltsko, poskytuje ruským podnikateľom celý rad nových výhod v podobe skrátenia vzdialenosti do prístavnej infraštruktúry, ktorá sa nachádza bližšie k hraniciam Ruska.
Okrem zníženia nákladov na dodanie tovarov do EÚ, Rusko si dokázalo ochrániť svoje podnikanie od politických rizík, ktoré v ostatnej dobe značne narástli, osobitne ak zoberieme do úvahy, že politici pobaltských štátov majú sklon k najsilnejšej rusofóbii v rámci EÚ. Daná trasa umožňuje rad nákladov presmerovať do prístavov Petrohradu a Leningradskej oblasti, pridávajúc novému tranzitnému smeru značnú príťažlivosť a perspektívu, čo kladne ovplyvní aj rozvoj infraštruktúry prístavov tohto ruského regiónu.
V. Mikunda podľa nevinform.com