Osem hodín, to je bežná pracovná doba a týka sa to aj zamestnancov v kanceláriách. K tomu si pridajte 5 dní v týždni, v priemere 20 pracovných dní v mesiaci a máte viac než 1 900 hodín ročne strávených v kancelárií.
Potrebujete ďalší dôkaz toho, že to, akým nábytkom je kancelára vybavená, je naozaj dôležité?
Základom je priestranný stôl
Pracovným miestom každého zamestnanca v kancelárií je jeho pracovný stôl. Ten musí poskytnúť dostatok priestoru tak pre počítač ako aj na rôzne „papierovačky“. Ak to priestor dovoľuje, ideálne sú v tomto prípade stoly v tvare L alebo dokonca U.
Veľmi praktické sú zabudované výklopné alebo výsuvné elektrické zásuvky. K priestoru pre prácu s dokumentmi sa viaže aj určitý úložný priestor na tie dokumenty, s ktorými sa aktuálne alebo často pracuje a musia tak byť neustále poruke.
Zaujímavým riešením sú aj výškovo nastaviteľné stoly. Umožňujú aj prácu v stoji, vďaka ktorej sa môžete vyhnúť bolestiam chrbta spôsobeným dlhodobým sedením, čo je najčastejší zdravotný problém kancelárskych zamestnancov.
Ergonomická stolička a dostatok úložného priestoru
Keď už sme pri bolestiach chrbtice, prejdeme ku kancelárskym stoličkám. Správna kancelárska stolička by mala počas sedenia podporovať prirodzenú chrbtovú krivku. Operadlo a opierky na ruky by mali byť nastaviteľné, aby si každý mohol svoju kancelársku stoličku prispôsobiť svojej telesnej predispozícii.
Pri kancelárskom stole sme už načrtli úložný priestor, ktorý musí poskytovať. To však nie je jediný úložný priestor, ktorý je v kancelárii potrebný. Na odkladanie všetkého, s čím sa nepracuje každý deň, poslúži kancelárska skriňa.
Pri výbere skrine sú v prvom rade dôležité rozmery, jednak kvôli úložnému priestoru, ktorý potrebujete a jednak kvôli priestoru, ktorý je v kancelárii k dispozícii. Vybrať si môžete aj spôsob otvárania a k tomu sa hodiace praktické nábytkové úchytky a samozrejme aj materiál, z ktorého bude skriňa vyrobená.
Zdroj obrázka:
Autor: F8 studio / Shutterstock.com