Japonské monštrum sa dočkalo nového spracovania

Godzilla alebo Gojira sa za posledné viac ako dva desaťročia dostala do povedomia väčšine fanúšikov filmu. Japonská povedačka sa stala základom pre filmový trhák s novým americkým spracovaním.

19 Október
2014 18:15:34

Po nevysvetliteľnej katastrofe v jadrovej elektrárni v Japonsku sa vláda rozhodne zatĺkať a vážnu nehodu vyhlási za zemetrasenie. Inžinier Joe Brody to však nenechá len tak, pri nešťastí prišiel o manželku a ostal sám so svojím synom. Život zasvätil hľadaniu pravdy a ako sa hovorí, kto hľadá ten nájde. O 15 rokov neskôr sa spolu so synom Fordom (Aaron Taylor- Johnson) vyberie do zamorenej zóny a odhalí veľké tajomstvo – vláda ukrýva kokón prijímajúci rádioaktívne impulzy z okolia. Keď už má žiarenia dosť, vyliahne sa hmyzu  podobné monštrum, ktoré sa nezastaví pred ničím. Dokonca by sa chcelo rozmnožovať, kým sa neobjaví stará dobrá Godzilla a nepošle monštrum tam, odkiaľ prišlo.

Tak sa v podstate dostávame ku hlavnej a prekvapujúcej myšlienke tohto amerického spracovania. Režisér  Gareth Edwards sa do 123 minútového filmu rozhodol obsadiť novú, lepšiu Godzillu. Po filme z roku 1998 sa rozhodne nedalo čakať, že sa z dinosaurej príšery stane najväčší pomocník ľudskej rasy. Godzilla vystupuje ako super- predátor, objavujúci sa len vtedy, keď sa mu naskytne príležitosť nasýtiť sa inou príšerou.

Tento akčný sci-fi thriller prináša veľa akcie, finálneho boja medzi ľuďmi a príšerami sa však nedočkáte. Postavenie ľudí vo filme je až prekvapujúco reálne – okrem toho, že môžeme sledovať pohyb votrelcov (aj to len niekedy) nemáme žiadny vplyv na to, ako ochránime naše mestá a životy.

Ford Brody ale bojuje aj za celých zvyšných 7 miliárd ľudí. Ako by aj nie, keď príde o otca príbeh začína byť osobný. Keď  po napínavom boji vidíme padnúť našu novú kamarátku Godzillu, berieme príbeh tiež celkom osobne. Slzy však roniť netreba, Godzilla našťastie otvorí oči a pokojne si s úsmevom odkráča do mora, dobre že nezamáva na rozlúčku. Práve toto nezmyselné zakončenie sa stalo terčom mnohých vtipov, ktoré zaplavujú internet už odkedy sa film dostal na plátna – a to už od 15.5.2014.

Keď hľadáte prekvapujúci film s akciou a dejovými zvratmi, trochou strachu a reálnym zobrazením bezmocnosti ľudstva, našli ste ho. Ak ste už videli Pacific Rim, pozrieť si aj tento blockbuster Vás síce nijakým spôsobom neobohatí, no ani Vám neublíži. 6/10

zdroj: rottentomatoes.com

100 %
(5 hodnotení)