asfasdf ×

NázorObčana.sk

Radikáli v Kyjeve zablokovali televíznu stanicu NewsOne. Veľký Micho prišiel na miesto činu a pokúsil sa vyriešiť konflikt

 Aktuality

Včera večer o 16. hodine miestneho času skupina radikálov zablokovala všetky vchody do budovy televíznej stanice NewsOne v Kyjeve. Boli to ľudia v maskáčoch, ktoré sa pre média predstavili, ako veteráni vojny na Donbase.

04 December
2017 19:21:17

 

Foto: Facebook

Boli medzi nimi aj viacerí členovia rôznych radikálnych organizácií. Všetky vchody zatarasili vrecami s pieskom, umiestnili tam hliadky a okolo budovy natiahli ostnatý drôt. Všade rozmiestnili sudy, v ktorých pálili drevo a papier a takto sa zohrievali pri tých sudoch. Novinári si všimli, že sa zohrievali nielen pri ohni...

Originálny postoj zaujala polícia. Policajti síce prišli na miesto činu, ale sa do celej veci nemiešali a pokojne sa prizerali na to, čo sa deje. Vedenie televíznej stanice sa obrátilo na políciu, aby nastolila poriadok, ale odpoveď bola viac ako šalamúnska: radikály iba zablokovali vchody, ale nehádžu kamene a molotové koktaily, nikoho nezbili, nerozbíjajú sklá na oknách, neútočia na budovu – tak sa vlastne nič nedeje, žiaden kriminál...

Medzitým k budove prichádzali skupiny novinárov, ktorí pracovali v teréne, ale radikály ich do budovy televízie nepúšťali – tak, ako nevypúšťali ani nikoho z budovy. Po takmer dvoch hodinách blokády generálny produsér NewsOne Vasilij Golovanov, ktorý tiež prišiel na miesto činu, pre média vyhlásil, že ho nepustili dovnútra, keď sa chcel dostať na pracovisko. Polícia prijala od neho oficiálnu písomnú sťažnosť na konanie radikálov a... aj naďalej nerobila nič a pokojne sledovala dianie na okolí...

Pred 18. hodinou organizátor blokády Andrej Sereda v prítomnosti novinárov z viacerých ukrajinských médií vysvetlil Vasilijovi Golovanovovi, že je bývalý vojak a bojoval na Donbase a v súčasnosti je nezamestnaný a nemôže si zohnať prácu, navyše ho trápi zranenie. Potom asi štvrťhodinu sa títo dvaja takisto za prítomnosti novinárov hádali, kto hovorí pravdu a kto slúži oligarchom a koho zaplatili a kto bojuje za pravdu...

O 18. hodine prišiel sám Veľký Micho... Blokádnici vyhlásili, že podporujú Micha, ale... do budovy ho aj tak nepustili. Micho vyhlásil, že NewsOne prezentuje Ukrajincom jeho pozíciu a iba NewsOne vysielala reportáže o dnešnom pochode proti Porošenkovi. „Chlapi, som velil armáde v boji proti Putinovi. Ja som Michail Saakašvili a nemôžete sa so mnou rozprávať podobným tónom,“ vyhlásil. Po štvrťhodine „rokovaní“ Veľkého Micha predsa pustili dovnútra – ale zadným vchodom...

O 19.15. hod. Veľký Micho vystúpil v priamom prenose televízie NewsOne. „Podobné náhody sa nestávajú. Dnes sa uskutočnil najväčší pochod z čias Euromajdanu. Tam bolo približne 50 tisíc ľudí alebo viac /novinári napočítali 5 tisíc – pozn. autora/. A ani jedná ukrajinská stanica, okrem vás, nevysielala reportáž o tomto pochode. A dnes vás začali blokovať. Určite to nie je náhoda... Toto chcel Porošenko,“ vyhlásil Saakašvili. 

Ukrajinské média pred 20. hodinou uviedli, že najpravdepodobnejšou príčinou toho, že radikáli napadli televíziu NewsOne, je to, že v priebehu talk-šou majiteľ tejto televíznej stanice Jevgenij Murajev priamo označil „revolúciu“ na Majdane pred 3 rokmi za štátny prevrat.

Známy ukrajinský advokát Andrej Smirnov pre média porozprával, ktoré ukrajinské média môžu byť napadnuté podobným spôsobom, pretože nevyhovujú súčasnému kyjevskému režimu: NewsOne, 112 Ukrajina, ZIK, 1+1, Inter, Rádio Era, portál Strana.ua a iné.

Pred 20. hodinou blokádniki predsa dovolili zamestnancom televízie vstupovať dovnútra a vychádzať z budovy televízie. O 20.13 hod. Veľký MIcho odišiel z budovy televíznej stanice NewsIne a porozprával sa s blokádnikami, žiadal ich zrušiť blokádu. Tí svoj postoj nezmenili a blokádu nezrušili. Micho nedosiahol nič a odišiel...

O 21.42 hod. moderátorka Diana Pančenko v priamom prenose informovala divákov, že televízia pokračuje vo svojej práci a jej vedenie sa obrátilo na prezidenta Ukrajiny a ministra vnútra, aby urobili poriadok a zrušili blokádu.

Dnešná blokádna noc bola pomerne pokojná, vedenie Ukrajiny a mesta Kyjev zatiaľ nijako nereagovalo na výzvy novinárov a nemieša sa do konfliktu. Ukrajinské média označujú situáciu okolo televízie NewsOne za boj medzi rôznymi skupinami vo vedení krajiny, hlavné medzi prívržencami a odporcami Porošenka.

Televízna stanica NewsOne pracuje v núdzovom režime. Vysiela správy a komentáre, ale časť obrazovky je vyčlenená na priamy prenos takpovediac z miesta činu: kamery sú namierené na zátarasy pred vchodom do televízie.

O situácii na televízii NewsOne sa môžete dozvedieť tu:  

Hodnotenie článku:


kladné hodnotenie negatívne hodnotenie

100 %
(2 hodnotenia)
Tagy
Zdieľať

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť

Vytvoriť zadarmo účet
Meno: Heslo:

O autorovi

eugenius


Podobné články

Generálna prokuratúra Ukrajiny podala apeláciu a žiada zrušiť rozhodnutie o oslobodení Michaila Saakašviliho a zasa ho zatknúť

 

Veľký Micho sa nemusí dlho tešiť tomu, že je znova na slobode. Generálna prokuratúra Ukrajiny podala a...

📅16.12.2017 0 72x 👤eugenius

Advokát „Berkutu“ prezradil, že na Majdane demonštrantov a „Berkutovcov“ zabíjali gruzínski snajperi, ktorých poslal Saakašvili. Taliani o tom nakrútili film

 

„Žoldnierom – snajperom z Gruzínska, ktorí zabíjali ľudí v centre Kyjevu počas Majdanu v r. 2014, m...

📅13.12.2017 0 589x 👤eugenius

Kovbojka a dedinský cirkus: v Kyjeve súdili Michaila Saakašviliho. Celá Ukrajina s napätím sledovala „reality-šou“

 

V Kyjeve včera súdili gruzínskeho exprezidenta a odeského exgubernátora Michaila Saakašviliho. Prokurát...

📅12.12.2017 0 278x 👤eugenius

V okolí Ľvovu do poľského autobusu hodili bombu. Ukrajinské média o katastrofálnych poľsko-ukrajinských vzťahoch

 

Včera v noci do poľského autobusu, ktorý stal na parkovisku pri hoteli Pánska hora v obci Sokoľniki blí...

📅11.12.2017 0 367x 👤eugenius
,