V Bratislave sa objavili zmeny na reklamnej kampani známej značky spodnej bielizne. Modelke, ktorá je na plagáte len v podprsenke už nebude zima. Najnovšie ju zdobí kúsok papiera nalepený lepiacou páskou, ktorý ju zahaľuje. Kto ju má na svedomí?
Krásne ženy v podprsenkách po celom meste. Presne týmto je charakteristická reklamná kampaň známej značky spodného prádla. Okolo tejto reklamy chodím denne a ničím zvláštnym ma neupútala. Modelky vyzdvihujú ženskú krásu. Je pravda, že ide o krásu vylepšenú, napriek tomu zobrazovanú veľmi prirodzene. Reklama nepôsobí vulgárne práve naopak. Zobrazuje ženy ako krehké stvorenia, s jemným make-upom a bez umelých veľkých prś.
Tak prečo sa objavili v hlavnom meste zmeny na reklamnej kampani? Modelku, ktorá bola na plagáte len v podprsenke, aktivisti„ obliekli“. Už jej nebude zima. Pribudol jej sveter, čiapka a symbol “women power“. Bola reklama až taká pohoršujúca? Je to jediná reklama, ktorá zobrazuje ženské telo?
Dovolím si nesúhlasiť s aktivistami. Podľa nich je žena na plagáte zobrazovaná ako tovar a vianočný darček. Reklama talianskej značky vo mne nevzbudzuje tieto pocity. Slečna na plagáte vo mne nevyvoláva žiadne urážlivé či pohoršujúce pocity. Nezobrazuje spodné prádlo, ktoré je vulgárne ale spodné prádlo, ktoré je vkusne a jednoznačne zamerané na ženy a ich komfort. Tričká a svetre by si zaslúžili slečny v úplne iných reklamách.
Ak sa aktivisti pohoršovali nad tým, že žena v reklame na spodnú bielizeň je v podprsenke, to nemá logiku. Žena v nej nie je zobrazovaná ako sexuálny objekt. Je zameraná iba na produkt, ktorý predáva. Čo nemôžeme povedať o nahej žene so zbíjačkou v ruke, čo robí reklamu na remeselné služby. Toto už rozhodne vkusné nie je. Áno, ženské telo predáva a je nám jasne tlmočené podprahové posolstvo o tom ako dobre môžeme vyzerať keď si daný produkt kúpime. Posolstvo o tom, aké je dôležité byť v dnešnom svete krásna a žiadaná. Je nám podsúvaný ideál krásy. Ale je naozaj práve táto reklamná kampaň tá, za ktorú by sme sa mali hanbiť a protestovať proti nej? Stojím si za názorom, že nie.
Na samotnej fotke nie je nič pohoršujúce. Je to reklama na spodné prádlo, je tam žena v spodnom prádle, netvári sa lascívne, nešpúli ústa, nič neoblizuje. Pekne ženy sú všade okolo nás. Ak daná kampaň ovplyvňuje zmýšľanie žien a znižuje ich sebavedomie, nejde o problém tejto reklamy ale o problém tejto doby. Úprimne, nemyslím si, že práve kampaň Intimissimi si zaslúžila takúto reakciu.
Je však na každom aký si urobí názor.