Téma kandidát na prezidenta bude v slovenskej politike kraľovať minimálne do volieb. Koľko teda kandidáti môžu na kampaň minúť? Maximálna suma je určená zákonom. Na konečnom účte kampane, ale nemusí svietiť všetko, hoci by malo.
Prezidentskí kandidáti môžu na predvolebnú kampaň minúť najviac 132 775 eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Kampaň sa oficiálne podľa zákona začína 15 dní pred voľbou a končí sa 48-hodinovým moratóriom.
S istotou sa nedá povedať, či uvedená suma u niektorých kandidátov nebude vyššia. Je pravdou, že po voľbách budú musieť, teda mali by preukázať koľko stála celá prezidentská kampaň. Niektorí majú špeciálne účty, ktoré sú vedené len pre účel kampane, každý podporovateľ na ne môže poslať sumu, ktorú uzná za prijateľnú. Kandidát sa následne všetkým poďakuje, z niektorých plôch pri ceste.
Do kampane možno započítať, ale okrem iného aj ,,vystavovanie“ sa pred kamerami a fotografmi médií. Veľkú výhodu v tomto prípade má premiér, ktorý okrem toho, že kandiduje čelí okrem iného kritike, chvále a niekedy aj konšpiračným teóriám. Otázkou, ale je, či médiá, ktoré nechcú vidieť práve jeho v paláci robia správne. Už dlhšie sa ukazuje, a to najmä v politike, že: Aj zlá reklama je reklama.
Niekedy sa tak môžeme stretnúť, že ostatný kandidáti kričia do tmy. Viac či menej ide o to byť pre médiá in, aby zabrali aspoň časť času, ktorý má ich najväčší rival.
Niet divu, že v prieskumoch vyhrávajú ľudia, ktorí sú denno-denne na obrazovkách a titulkoch novín. Príkladom môže byť ,,ruský syndróm" menom Putin. V Rusku vyhráva v každom jednom prieskume či ide o prieskum krásy, sily, politiky alebo o naj blogera v krajine. Práve posledný údaj je celkom paradoxný, nakoľko Putin nikdy nenapísal jeden jediný blog, napriek tomu v Rusku je považovaný za najlepšie blogera v krajine.