Priatelia, prinášam horúcu správu. Na Slovensku o tom ešte nikto nevie. Je to prísne tajné! Žiadne média ešte nepriniesli túto správu. Dozviete sa o tom, ako prví. Z prístavu vyplával ďalší slovenský Titanic a smeruje do otvoreného oceána...
Základná občianska politická škola – ZOPŠ /4/
Tento gigantický parník sériového politického typu SMER bol postavený v slovenských sociálno-demokratických lodeniciach iba pred 15 rokmi. Tú sú jeho technické parametre. Rok výroby – 1999. Dĺžka: 44,41 % vo voľbách do NR SR v r. 2012, Šírka: 32,01 % vo voľbách do Europarlamentu v r. 2009. Výška: minimálna mzda, Výtlak: 83 poslancov v parlamente. Maximálna rýchlosť: jednofarebná vláda. Maximálny ponor: 5 poslancov v europarlamente. Výkon: 6 predsedov VÚC. Pohonné jednotky: eurá. Farba: červená. V súčasnosti je to bezkonkurenčne najväčší a najmodernejší politický parník na Slovensku.
V ostatnom štvrťstoročí sme zažili už niekoľko plavieb našich Titanikov. Iba pred pár týždňami sa po 20-ročnej plavbe, potopil voľakedy najmohutnejší slovenský Titanic sériového typu HZDS. Najprv na breh poslali kapitána, ktorého sa dlhé roky obávali posádky iných plavidiel a hneď nato pod hladinou ticho a odovzdane zmizla obrovská loď...
Už niekoľkokrát narazil na ľadovec a potápa sa Titanic sériového typu SKDÚ. Cez mnohopočetné diery sa do vnútra valí voda a je už iba otázkou času, kedy pôjde ku dnu. Posádka síce urobila zmeny na kapitánskom mostíku, ale to zjavne nepomohlo.
Na Titaniku typu SNS vymenili celú posádku aj kapitána, dokonca včas zbadali ľadovec a snažia sa otočiť kormidlo. Oceánsky prúd je však nemilosrdný a vlečie túto loď priamo na obrovský kus ľadu. Už niet úniku a zrážka s ľadovcom sa nedá odvrátiť..
Už dlhšie blúdi v oceánskej hmle Titanic typu KDH. V radoch posádky neustále menia navigátorov, kuchárov a kuričov, ale výsledok je mizerný. Potopili sa alebo sa už potápajú menšie lode – tankery a remorkéry, obchodné a rybárske lode, jachty a plachetnice sériových typov ZRS, SDĽ, SOP, ÁNO, SAS a iné. Všetky tieto plavidlá síce svoju cestu začali s veľkým hlukom, ale na hladine sa udržali iba krátko a prudko klesli dolu – išli kŕmiť ryby...
A na ceste je už ďalší slovenský Titanic vyrobený v lodeniciach SMERu. Prvým signálom toho, že loď sa vybrala zlým smerom je fakt, že posádku opúšťa jej mocný kapitán. Už nechce riadiť loď a viesť ju správnou cestou. Bude pokojne sedieť na brehu a chytať ryby v tichom prezidentskom rybníku. Posádka zatiaľ mlčí, ale pasažieri cítia, že už nie je všetko v poriadku v kráľovstve dánskom. Cestujúci občania nechápu, prečo sa robia také čudné rošády.
Niekto z posádky sa preriekol: „Máme záujem o to, aby naši členovia obsadili všetky 3 najvyššie posty - prezidentský palác, ministerstvo námorníctva a kapitánsky mostík na Titanicu.“ Doposiaľ členovia posádky mali vo svojej moci dva posty, chýbal už iba ten palác... Cestujúci občania sa čudujú: prečo tam posielajú práve kapitána? Snažia sa poradiť: dajte tam niekoho z posádky – aj tak svorne dvihneme ruky, zahlasujeme zaňho a stane sa prezidentom – hociktorý váš človek, na ktorého ukážete prstom. Prečo tam dávate práve kapitána, ktorý riadil loď? Máte kvalitnú náhradu, iného človeka, ktorý to zvládne rovnako dobre ako kapitán? Možno je to veľmi zlý ťah...
Nielen veľká časť pasažierov, ale aj niektorí členovia posádky začínajú mať pochybnosti: sú pripravované zmeny ozaj správne, je v tom logika? Nebude to horšie?.. Mnohí cestujúci podozrievajú, že sa stala zrada: tento hlúpy plán pochádza z hlavy samotného kapitána alebo mu tú hlúposť niekto poradil? Ako to bolo naozaj? Kapitán pofajčieval fajku na kapitánskom mostíku, začal sa nudiť a napadlo ho, že by mohol zmeniť flek? Alebo ho začali tlačiť niektorí členovia posádky: „Bol si už pridlho kapitán a túto funkciu chcú vykonávať aj iní. Takže choď preč z cesty a nezavadzaj... Môžeš si podriemkať v prezidentskom kresle.“
Niektorí členovia posádky a cestujúca verejnosť začínajú mať obavy: za pochodu meníme kapitána, neuškodí to? Dá sa pochopiť, že niekomu sa tiež sníva o kapitánskom mostíku, ale zvládne riadiť celý obrovský Titanic? Je to taký dobrý odborník? Čo to všetko znamená – prečo kapitána, takpovediac, posielajú... preč? A koľko kandidátov je na post kapitána? Začne sa žabo-myšia vojna medzi kandidátmi, skupinami, krídlami, frakciami. Začne sa boj, chaos. Nebude čas na riadenie a smerovanie lode – určite narazí na ľadovec a potopí sa. Určite...
Kým členovia posádky väčšinou majú ústa zazipsované, pasažieri sa začínajú znervózňovať: čo alebo kto poradil alebo aj rozkázal kapitánovi, aby nechal svoj post? Aká mocná sila riadi kapitána? Koná z vlastnej vôle, podľa vlastného vedomia a svedomia alebo plní rozkazy? Kto mu rozkazuje? Kam tá sila chce dotlačiť Titanic? Vedia vôbec na palube, čo sa deje?
Keď kapitán opúšťa loď, tá sa trochu skôr alebo neskôr určite potopí. Videli sme, ako sa potopili všetky slovenské Titaniky. Nič dobré asi nemôžu očakávať cestujúci na obrovskom parníku, ak samotný kapitán opúšťa loď ako prvý... Pasažieri ani nemusia byť Nostradamom, aby odhadli, že aj tento Titanic nabral smer k záhube, smeruje priamo k ľadovcu.
Samozrejme, nemusí sa to všetko skončiť tragicky pre samotných pasažierov. V radoch členov posádky sú aj skúsení námorníci, ktorí možno dokážu zmeniť smer, nájsť správnu cestu a predísť katastrofe. Mimoriadne dôležité je však to, aby loď riadil ten najlepší kapitán – potom obíde ľadovec a šťastne sa vráti do prístavu. Momentálne však Titanic typu SMER začína mať problémy – kapitán opúšťa loď. Zachráni ju posádka? A čo majú robiť pasažieri?..