O „elektrifikácii“ cestnej dopravy sa hovorí čím ďalej, tým viac. Cestná preprava však nie je jediná, kde využívame spaľovacie motory. Čo takto „preprava“ tovarov v sklade, či priemyselných spoločnostiach?
Práca pri spaľovacích VZV nebýva príliš príjemná
Vysokozdvižný vozík (VZV) je neodmysliteľným pomocníkom všade tam, kde je treba manipulovať s tovarom príliš ťažkým na to, aby to zvládli zamestnanci holými rukami, prípadne tam, kde je potrebné ťažký náklad ešte aj dvíhať do väčšej výšky. A stále sa dá povedať, že prevládajú VZV so spaľovacími motormi.
A pritom spaľovací VZV okrem toho, že nie je ekologický, má aj ďalšie nevýhody. Skúste sa opýtať zamestnancov, ktorí v blízkosti takýchto VZV pracujú (obzvlášť ak ide o vnútorné priestory skladov, či hál). Hluk a výfukové plyny veru neprispievajú k tomu, aby bolo ich pracovisko príjemnejšie a s menším vplyvom na zdravie. Riešenie? No predsa elektrický vysokozdvižný vozík.
Elektrické VZV sa výkonom môžu smelo rovnať tým spaľovacím
Preč sú časy, keď boli elektrické VZV považované len za slabučkých príbuzných vozíkov so spaľovacími motormi a elektrický pohon sa v manipulačnej technike vo väčšej miere používal len v paletových vozíkoch. Dnes nemáte problém nájsť elektrický VZV, ktorý zvládne manipuláciu aj s nákladom do 8 000 kg. Samozrejme, manipulácia aj s takýmto ťažkým nákladom je efektívna a bezpečná.
Keď k tomu pridáte presné ovládanie, vďaka ktorému je dosiahnutá perfektná interakcia medzi človekom a strojom a systém energetického manažmentu, ktorý sa postará o vysokú hospodárnosť chodu aj tých najvýkonnejších elektrických VZV, v podstate nie je dôvod stále „lipnúť“ na vozíkoch so spaľovacími motormi. A aby sme nezabudli, vašich zamestnancov už nebude trápiť hluk a výfukové plyny.
Zdroj obrázka:
Autor: Roman Zaiets / Shutterstock.com