„Vo Veľkej Británii premáva viacero vlakov, ktoré prakticky nevyužívajú cestujúci. Podobné spoje na britských ostrovoch nazývajú „vlakmi – prízrakmi“. Paradoxom je, že tieto stratové vlaky nik nemieni zrušiť“, uvádza britský denník Daily Mail.
Foto: Screen shot Daily Mail
Autorka článku Abigail Millerová uvádza zaujímavý postreh britského experta v oblasti železničnej dopravy Marka Smitha, ktorý poukazuje na paradoxnú skutočnosť: železničné spoločnosti ani sa nemienia vzdať týchto „nulových“, totálne stratových spojov. Najväčšia sranda je v tom, že by ešte väčšie straty mali, keby tie spoje zrušili...
„Oficiálna procedúra zrušenia podobných spojov si vyžaduje obrovské množstvo finančných prostriedkov, času a síl. Preto železniční operátori si zvolili tú jednoduchšiu cestu: pre nich je dokonca výhodnejšie, ak raz za čas pustia vlaky po týmto tratiam – aj keď v tomto prípade je často vo vlaku nie sú žiadni cestujúci, ale iba osamotený rušňovodič. Spoločnosti si vypočítali, že najvýhodnejším variantom je ten, keď podobný vlak – prízrak sa objaví na trati raz za týždeň,“ popisuje takmer neuveriteľnú situáciu expert.
Vysvetľuje, že obvykle podobné trate nie sú dlhé, často ide iba o niekoľko kilometrov. Uvádza to na príklade železničnej trate, ktorá spája mesto Stalybridge s Manchesterom, je dlhá iba 13 kilometrov. Pripomína, že niektorí Briti radi cestujú krížom krážom po celej krajine a využívajú vlaky – najradšej majú radi práve tieto takmer úplne prázdne vlaky -prízraky a ako podčiarkol Mark Smith, často sú jedinými cestujúcimi v podobných vlakoch – prízrakoch.