asfasdf ×

NázorObčana.sk

Forbes: Článok vo The Washington Post o „ruských hakeroch“ ukázal, aké je to užitočné šíriť nepravdivé informácie s pomocou veľkých novín

 Aktuality

Časopis Forbes urobil menšie vlastné vyšetrovanie v súvislosti s obvineniami, že ruskí hakeri napadli /pre zmenu/ americkú rozvodnú sieť. Forbes dokazuje, že ako aj v prípade ruských „volebných hakerov“, tak aj v tejto epizóde obvinenia sú falošné.

08 Január
2017 18:27:06

 

Foto: Sckreenshot Forbes.

Komentátor Forbesu Kalev Leetaru priamo obviňuje známy a vplyvný denník The Washington Post z falzifikácie. Pripomenul, že na Silvestra, 31. decembra, The Washington Post zverejnil článok pod názvom „Ruskí hakeri sa vlámali do rozvodnej siete USA prostredníctvom spoločnosti v Vermonte, oznámili to americkí predstavitelia“. Tvrdí, že všetky informácie vo vplyvnom denníku sú vymyslené a novinári sa /úmyselne či neúmyselne?/ ani neobťažovali preveriť informácie a zistiť, čo je pravda a čo je lož.

Kalev Leetaru poukazuje na to, že The Washington Post tvrdil, že v počítačovom systému spoločnosti Burlington Electric údajne našli programový kód spojený s ruskými hakerami. A to je celé: nepreverené informácie, senzácia a obvinenia už boli na svete! „Nedávny článok vo The Washington Post o „ruských hakeroch“ ukázal, aké je to užitočné šíriť nepravdivé informácie prostredníctvom veľkých novín,“ prízvukuje autor Kalev Leetaru.


Pripomína nezmysly, ktoré zverejnil The Washington Post: „„Rusi neaktivovali kód, aby poškodili spoločnosť, ale predstavitelia pod podmienkou zachovania anonymity, uvádzajú, že   prienik do energetickej siete má veľký význam, pretože predstavuje potenciálne vážnu zraniteľnosť krajiny,“ napísal The Washington Post. Kalev Leetaru pripomína, že pravda síce rýchlo vyplávala na povrch, ale The Washington Post ju nezverejnil a nedementoval svoju predošlú správu, neuviedol veci na správnu mieru.

Autor Forbesu poukázal na to, že sa rýchlo zistilo, že čas a okolnosti „invázie do počítačovej  siete“ nie sú dodnes známe. Dokonca počítačový útok poprela samotná spoločnosť Burlington Electric.  Jej tlačová služba uviedla, že podozrivý program bol nájdený iba v notebooku, ktorý dokonca... nebol pripojený k sieti...

„Historka o ruských hakeroch, ktorí hlboko prenikli do rozvodnej siete v USA a sú pripravení  vrhnúť národ do tmy jedným kliknutím, sa hneď premenila na príbeh o notebooku, ktorý mal  jeden škodlivý program, a navyše vôbec nebol pripojený k sieti,“ ironizuje autor vo Forbes. Poukázal na to, že The Washington Post zverejnil nepreverené informácie /z nedbalosti alebo úmyselne/, ktoré poskytol absolútne nespoľahlivý zdroj a vôbec sa nepokúsil kontaktovať zástupcov spoločnosti Burlington Electric pred zverejnením článku a preveriť pravdivosť informácií a zistiť, čo sa v skutočnosti stalo.


„Podľa všetkého sa zdá, že nejaký vládny činiteľ predal novinám senzáciu o Rusoch, ktorí prenikli do energetickej siete v USA. A namiesto toho, aby sa obrátili na elektrárenskú  spoločnosť a zistili podrobnosti, jednoducho zverejnili historku v tej podobe, v akej ich nakŕmili vládni predstavitelia,“ prízvukuje novinár Forbesu.

Poukazuje aj na ďalšie „taktické triky“, ktoré využíva The Washington Post – ako aj celý mainstream. Keď pravda vyplávala na povrch, The Washington Post urobil niektoré zmeny v článku na svojom webe, takpovediac ho „aktualizoval“. Lenže! Titulok ponechal bezo zmien... Je to veľká chyba? Kalev Leetaru tvrdí, že je obrovská a vysvetľuje, prečo.

Poukazuje na to, že aj doteraz titulok článku vo The Washington Post zostal starý: „Ruskí hakeri sa vlámali do rozvodnej siete USA prostredníctvom spoločnosti v Vermonte, oznámili to americkí predstavitelia“. Kalev Leetaru prízvukuje, že táto falošná informácia v titulku sa  prostredníctvom sociálnych sieti šíri na internete.

Zdôrazňuje, že je to veľmi dôležitá vec, pretože drvivá väčšina užívateľov sociálnych sieti obyčajne venujú pozornosť iba titulkom článkov, ale samotné články nečítajú. A tak falošné informácie „otravujú“ ľudí: čitatelia si „prehltnú“ klamstvo umiestnene v titulku, ale pravdu, ktorú by si našli v článku, neprečítajú... Kalev Leetaru podčiarkuje, že novinári denníku The Washington Post to všetko určite veľmi dobre vedia a preto vedome šíria falošné informácie podobnými spôsobmi.

Hodnotenie článku:


kladné hodnotenie negatívne hodnotenie

100 %
(8 hodnotení)
Tagy
Zdieľať

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť

Vytvoriť zadarmo účet
Meno: Heslo:

O autorovi

eugenius


Podobné články

Výročie: pred 150 rokmi sa narodil zbožňovaný a preklínaný Vladimír Lenin

 

Komunisti dnes majú sviatok: pred 150 rokmi sa narodil zbožňovaný a preklínaný, ospevovaný a ohováran...

📅22.04.2020 0 1857x 👤eugenius

V „brlohu“ Nočných vlkov v centre Moskvy prebieha séria veľkolepých novoročných predstavení pre deti

 

V areáli Nočných vlkov na ulici Nižnie Mnevniki v centre Moskvy je v týchto dňoch rušno: prebieha tam s...

📅07.01.2020 0 2412x 👤eugenius

Motorkárky ruského ženského klubu „Nočné Valkýry“ zablahoželali k narodeninám čestnej členke klubu, ktorá sa preháňa na motorke už 70 rokov

 

Motorkárky ruského ženského klubu „Nočné Valkýry“ zablahoželali ku krásnym 89. narodeninám čes...

📅30.11.2019 0 2213x 👤eugenius

Petrohradskí Noční vlci vysadili ihličnany a zablahoželali prezidentke klubu „Nočné Valkýry“ Jekaterine k narodeninám

 

„Noční vlci“ v posledných dňoch odchádzajúceho roka už tradične sa zúčastňujú na mnohých podu...

📅28.11.2019 0 1986x 👤eugenius

Kalendár

Calendar Widget by CalendarLabs

Prihláste sa k odoberaniu nových článkov

Váš email nebude poskytnutý tretím stranám.
Neposielame SPAM, vážime si Vaše súkromie.

,